ROC van Twente
Continental levert digitale autosleutel voor Audi Q6 e-tron
Continental levert een digitaal toegangssysteem voor de Audi Q6 e-tron. De auto opent en start zonder sleutel, dankzij UWB-technologie.
Continental levert een digitaal toegangssysteem voor de Audi Q6 e-tron. De auto opent en start zonder sleutel, dankzij UWB-technologie.
Hoe kan gereedschap het autobedrijf helpen om het effectieve uurtarief flink omhoog te krikken? Dat lees je in deze AMT, met rekenvoorbeelden en tips van leveranciers.
Handgereedschap speelt een sleutelrol in de werkplaats van het autobedrijf. Letterlijk en figuurlijk. Met goed gereedschap én de juiste opbergsystemen groeit de winst. Op meerdere vlakken.
Is het verstandig om van je hobby je werk te maken? André Boer vindt van wel. Wat begon met een nieuwe hobbygarage achter zijn huis, groeide uit tot een autobedrijf gespecialiseerd in Corvette en Mercedes-Benz.
Bij een Mercedes-Benz C 300 e treden foutcodes op na een reparatie aan het stuurhuis. Wat is de oorzaak en hoe verhelp je het?
Wat speelt er in de werkplaats van morgen? Hoe verandert de rol van de technicus door elektrificatie, softwaregestuurde voertuigen en circulaire economie? Tijdens Equip Auto Parjis 2025, de 50e editie van de vakbeurs, komen al deze thema's samen.
Een Audi Q7 e-tron quattro van bouwjaar 2016 met een 3.0 TDI-dieselmotor (CVZA) en 113.000 km op de teller heeft een aandrijfstoring tijdens remmen. Autodiagnose.eu is niet de eerste die aan dit probleem werkt maar gelukkig wel de laatste. Het kostte wel bloed zweet en tranen. Drama in negen akten.
Een Ford Galaxy met een stotterende motor en een gasklep die niet reageert, blijkt het begin van een complexe diagnose. In een post op het AMT Garageforum deelt forumlid Bicci hoe deze storing uiteindelijk met een omweg opgelost werd.
In de werkplaats van een autobedrijf staat een Renault Clio uit 2014 met een 1.5 dCi K9K 628-motor. De eigenaar van de auto meldt dat de auto niet meer start na het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de accu. De motor draait nog wel rond, maar slaat niet aan. Wat is er aan de hand?
Berichtje van AMT-lezer Nico van der Laan: "Hallo Erwin, Ik heb een vraag over de APK Keurmeesterquiz." Hij vermoedt dat er een fout zit in het 'goede antwoord' op AMT.nl. Een steekproefcontroleur met wie hij de Mini-case besprak is het met hem eens. Hebben zij gelijk?
In 1985 stond Autovak ('de supermarkt voor de autobranche') in het teken van de aanstaande invoering van de APK II. Als een soort nulmeting had de Rijkspolitie alvast tweeduizend willekeurige auto's onderzocht, maar al direct bleken de mankementen heel anders te zijn dan was verwacht...
We daagden je weer uit met een lastige APK Keurmeesterquiz. Deze keer kreeg je te maken met een Mini. De keurmeester deed een viergasmeting. En hij las EOBD uit. Daarbij bleef de MIL branden en er kwam een foutcode aan het licht. Het was aan jou om de resultaten te beoordelen. Wie dat het beste deed? En hoe het goede antwoord luidt? Lees het hier.
In de wereld van schadeherstel is Möller Autoschade een toonbeeld van innovatie en vakmanschap. Met zes vestigingen en sterke partners, zoals MSH-Equipment, investeert het bedrijf volop in technologische vooruitgang om complexe autoschades efficiënt te herstellen.
De Oris E3 is de enige volledig elektrisch wegkantelbare trekhaak die verkrijgbaar is op de onafhankelijke aftermarket. "Een revolutie in het achteraf monteren van trekhaken," zegt Alexander Schrammen die de technische ondersteuning regelt bij ACPS Automotive Services.
ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, wijt 46 procent van de pechgevallen aan accuproblemen. Ook in Nederland staat de accu bovenaan in de pechstatistieken, en dat terwijl veel auto's keurig op tijd hun onderhoudsbeurten krijgen. Hoe kun je accupech voorspelbaar maken? VARTA legt het uit.
Persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's) zijn onmisbaar voor een veilige werkomgeving. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT, gaat het gebruik van PBM's niet alleen om voldoen aan de wet, maar vooral om investeren in de gezondheid en veiligheid van medewerkers.
Moderne auto's veranderen in computers op wielen, volgepakt met slimme rijhulpsystemen. Deze Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) zijn niet langer een luxe, maar een snelgroeiende standaard. Voor de professional in de automotive branche betekent dit een verschuiving in de dagelijkse werkzaamheden, waarbij ADAS-kalibratie en uitlijnen een steeds prominentere rol innemen. "Het loopt parallel met de ontwikkeling van ADAS zelf," stelt Ronnie van Gellecom, mede-eigenaar van AA-Equipment Support en expert op dit gebied.
Al vijftig jaar leidt Jan van Poppelen het familiebedrijf dat zijn vader ooit als autohobby begon. Wat begon als een kleine werkplaats is uitgegroeid tot een bloeiend autobedrijf in Reek. Waarom koos Jan ervoor om zich aan te sluiten bij Autovakmeester?
Hoe kan gereedschap het autobedrijf helpen om het effectieve uurtarief flink omhoog te krikken? Dat lees je in deze AMT, met rekenvoorbeelden en tips van leveranciers.
Er staan grote veranderingen op stapel voor de APK. Welke, en wat betekent dat voor jouw autobedrijf? Dat en veel meer lees je in AMT 5!
We zien volop ontwikkelingen in banden. Niet alleen de wiel- en bandenmaten groeien, ook de populariteit van de all-season band neemt toe. En zijn grotere wielen dan echt minder zuinig? Dat en meer zochten we voor je uit. Je leest het hier, in AMT 4.
Moderne aircosystemen worden steeds slimmer. In AMT 3 bekijken we de nieuwste aircosystemen. Ook gaan we na hoe rendabel het is voor autobedrijven om te investeren in aircoservice.